Brobygning og praktik

Alle elever skal i brobygning på ungdomsuddannelser efter eget valg én gang af en uges varighed. Derudover er der på alle linjer særlige brobygningsforløb, hvor der samarbejdes med en ungdomsuddannelse med udgangspunkt i linjens tema.

Når eleverne er i brobygning, er det uddannelsesstedet, der har ansvaret for undervisningens tilrettelæggelse. Er eleverne syge eller fraværende af anden grund i forbindelse med brobygning, skal der gives besked både til ungdomsuddannelsen og TCR. Der er mulighed for at få dækket transportudgifter i forbindelse med brobygningen, når forløbet er gennemført.

Udover de obligatoriske forløb og linjebrobygningsforløbene er der muligheder for at arrangere individuelle praktikperioder. Der kan også vælges et praktikforløb i stedet for skolerejse.

Sådan finder du og printer en praktikseddel:

1. Gå ind på ung.unoung.dk, log på med unilogin

2. Tryk på fanen Praktik

3. I toppen finder du knappen ”print erhvervspraktikseddel” Tryk på denne og en fil bliver nu downloadet til din computer.

4. Åbn den downloade fil og print seddel

5. Udfyld oplysninger om dit praktiksted