Skolerejse

Som elev på TCR har du mulighed for at deltage i en skolerejse.

Rejserne tilrettelægges med udgangspunkt i din linje. Det vil sige, at der på rejsemålet vil være aktiviteter, der hænger sammen med linjens tema. Rejsemålet vil typisk være en storby eller et område med mulighed for frilufts- eller vintersportsaktiviteter. Rejserne bliver arrangeret mellem flere linjer, og du bliver inddraget i planlægningen. Rejserne varer cirka fem dage og foregår i foråret.

Det er frivilligt at deltage i skolerejsen, men alle har mulighed for at komme med. Skolen betaler alle udgifter til lærernes deltagelse, og skolerejsen finansieres derudover gennem en fælles indsamling blandt forældre og elever. Det er frivilligt at bidrage til indsamlingen, men der skal indsamles, hvad der svarer til ca. 3400 kr. pr. elev, for at skolerejsen kan gennemføres. Hvis skolerejsen ikke gennemføres, refunderes alle indsamlede midler.

Har du ikke lyst til at deltage i skolerejsen, er der også mulighed for at komme i et praktikforløb.