Hverdagen på TCR

I de almindelige undervisningsuger på TCR er det meste af din undervisning fordelt på to hold - dit stamhold og dit linjehold. Du kan have mellem 28 og 34 lektioner. Lektionerne er samlet i moduler à 1½ time, og nogle gange i hele dage med det samme fag.

På dit stamhold har du i alt 16 lektioner - dette er dine obligatoriske timer. De er sammensat på følgende måde:

Dansk: 6 lektioner

Matematik. 4 lektioner

Engelsk: 4 lektioner

Kontaktlærermodul: 2 lektioner

I kontaktlærermodulet er begge klassens kontaktlærere til stede. Her vil der bliver afholdt elevsamtaler, arbejdet med klassetrivsel og meget andet.

Ud over de obligatoriske timer har du også linjetimer, som du kan læse mere om her på hjemmesiden under menupunktet temalinjer:

Linjetimer: 10 lektioner

Sidst, men ikke mindst, er der dine valgfag. Du kan vælge tysk, fysik, fagtematimer samt en lille gruppe øvrige valgfag. I fagtematimerne arbejdes der med værktøjer og emner i tilknytning til de obligatoriske fag dansk, engelsk og matematik. Du kan danne dig et overblik over valgfagene i dokumentet nederst.

Valgfag: 2-6 lektioner

Nedefor kan du også se et eksempel på, hvordan et ugeskema kan se ud.

EleverEleverElever

Ud over de timer du har, sker der mange andre ting på TCR. Vi har fokus på fællesskabet, hvilket betyder, at vi holder morgensamlinger og fællestimer med jævne mellemrum. Desuden er skemaet ofte brudt op i anderledes uger eller dage. Det sidste kan du læse om i menupunktet Årets gang.

Grundskema 2023-2024 EUD_0.pdf

Valgfag 23-24 - beskrivelse.pdf