Kontaktlærerordning

Alle elever på TCR har en kontaktlærer. Kontaktlæreren er den person, der følger op på elevens generelle trivsel og udvikling, mens han eller hun går hos os. Det er også kontaktlæreren, der afholder skole-hjem-samtaler med elev og forældre, og det er kontaktlæreren, der er i løbende kontakt med forældrene, når der er behov for det. Der er tre faste elevsamtaler mellem eleven og kontaktlæreren i løbet af året. Ved disse samtaler laves der aftaler om, hvilke mål eleven har med sin skolegang og hvordan vi som skole kan støtte ham eller hende i at nå dem.

Den første elevsamtale finder allerede sted i juni måned før eleven starter på skolen. Formålet med denne samtale er dels at lære eleven at kende og give os mere viden om, hvad der er vigtigt for eleven i forbindelse med skoleåret hos os, dels at fortælle lidt mere om os, og det vi kan tilbyde som skole.

Man er som forældre altid velkommen til at kontakte kontaktlæreren og skolen.

Kommunikation i dagligdagen

Den daglige kommunikation mellem skole og hjem foregår via Aula. I Aula kan I som forældre få oplysninger om aktiviteter på skolen, der vedrører jeres barn. Her kan I også skrive til ledelsen og lærerne, når der er behov for det.