Årets gang

På TCR er der mange uger og dage i løbet af et skoleår, der bryder med det almindelige skema. Den første uge du er på skolen er en introuge. I introugen arbejder vi med at lære hinanden at kende i klasserne, så vi får skabt det bedst mulige arbejdsmiljø for dig og dine kammerater. Nedenfor kan du se en lille film om, hvordan vi laver introuge.

I løbet af efteråret har vi både terminsprøver og brobygningsuger. I brobygningsugerne skal du på besøg på ungdomsuddannelser efter eget valg på samme måde, som du har været vant til det i 8. og 9. klasse. Vi ligger midt i et spændende ungdomsuddannelsesmiljø, hvor der er masser af muligheder.

TandemskiEleverElever

Efter nytår starter du op med at lave obligatorisk selvvalgt opgave. Her skal du arbejde med en projektopgave, der handler om din fremtid. Opgaven kan forhåbentlig bidrage til at gøre dig mere afklaret omkring dit uddannelsesvalg. Nedenfor kan du se en lille film, der viser, hvordan vi blandt andet har arbejdet med den obligatorisk selvvalgte opgave:

Elev fremlægger

Pynte op til Galla

Senere på foråret er der en særlig uge, hvor du har mulighed for at komme på skolerejse eller i individuel praktik. Praktikken kan være en god mulighed for at blive yderligere afklaret omkring dine fremtidsplaner. Skolerejsen er frivillig, og vi har flere rejsemål.

I starten af maj starter de skriftlige prøver, og i juni de mundtlige prøver. Men i den mellemliggende periode er der både vejledning i synopseskrivning samt sidste skoledag. Desuden har vi en særlig uge, vi kalder linjeprojektugen. Linjeprojektugen er afslutningen på din linjeundervisning.

TræklatringElevarbejdeSkiløb

Nedenfor kan du se årskalenderen for elever og den særlige kalender for EUD10-linjen. Du kan også se en film, hvor elever fortæller om, hvorfor de har valgt TCR, og hvordan det er at gå her:

Årskalender 23-24 - elev 8.11.2023.pdf

Shape Created with Sketch.

Årskalender 23-24 - Elev Eud10 8.11.23.pdf

Shape Created with Sketch.