Praktiske oplysninger

Vejledning

TCR har vi tre faste vejledere, Kent, Elisabeth og Lotte, der har eget kontor og er til stede på skolen flere dage om ugen. Alle elever på TCR har ret til en vejledningssamtale, men i udgangspunktet vejledes der på følgende måde:

Hvis du er vurderet uddannelsesparat fra 9. klasse, får du kollektiv vejledning omhandlende:

Hvis du ikke er vurderet uddannelsesparat fra 9. klasse, får du også:

• Individuel vejledning
  • Hjælp til udarbejdelse af uddannelsesplan

Vejlederne kan træffes på følgende numre:

Lotte: 24 31 18 39, vejleder i Y1 og Y2

Kent: 20 53 20 58, vejleder i Y3 og Y4

Elisabeth: 21 77 85 01, vejleder i Y5, Y6, Y7 og Y8

Eksamen og karakterer

Elever på TCR får mulighed for at gå til eksamen i de fag, de har fulgt. Der kan vælges mellem eksamen på 9. og 10. klasses niveau. Allerede i februar skal vi have en foreløbig tilmelding til prøverne. Der gives en standpunktskarakter og en årskarakter i løbet af skoleåret.

Computer

Alle elever på TCR har mulighed for at få udleveret en bærbar computer, når skoleåret starter. Computeren er til låns for eleverne, mens de går på TCR. Den skal medbringes hver dag på skolen og tages med hjem udenfor skoletiden. Computeren indeholder alle relevante programmer, der skal bruges i forbindelse med skolearbejdet. Eleven får også eget login og 1 TB lagerplads i Office365 miljøet.