Fag og timer

I de almindelige undervisningsuger på TCR er det meste af elevens undervisning fordelt på to hold - stamholdet og linjeholdet. Eleven kan have mellem 28 og 34 lektioner. Lektionerne er samlet i moduler à 1½ time, og nogle gange i hele dage med det samme fag.

På stamholdet har eleven i alt 16 lektioner - dette er de obligatoriske timer. De er sammensat på følgende måde:

Dansk: 6 lektioner

Matematik: 4 lektioner

Engelsk: 4 lektioner

Kontaktlærermodul: 2 lektioner

I kontaktlærermodulet er begge klassens kontaktlærere til stede. Her vil der bliver afholdt elevsamtaler, arbejdet med klassetrivsel og meget andet.

Udover de obligatoriske timer har eleven også linjetimer - der kan læses mere om linjetimerne her på hjemmesiden under menupunktet temalinjer.

Linjetimer: 10 lektioner

Sidst, men ikke mindst, er der elevernes valgfag. Der kan vælges mellem tysk, fysik, fagtematimer samt en lille gruppe øvrige valgfag. I fagtematimerne arbejdes der med værktøjer og emner i tilknytning til de obligatoriske fag dansk, engelsk og matematik. Vi har vedhæftet et overblik over valgfagene 21-22 nedenfor.

Valgfag: 2-6 lektioner

Nedenfor kan du se et eksempel på vores ugeskema

Valgfag 23-24 - beskrivelse_0.pdf

Grundskema 2023-2024 EUD_1.pdf