TCR 24 – 25:
På TCR har vi i fokus at møde vores elever anerkendende og i øjenhøjde. Det er centralt for os, at vores elever oplever TCR som et sted, hvor læring og trivsel går hånd i hånd. På TCR er man en del flere fællesskaber – og vi er opmærksomme på, at vi har en tydelig ramme for de etablerede fællesskaber, linje og stamhold, hvor eleverne føler sig betydningsfulde, og hvor vi alle er opmærksomme og tager ansvar for hinandens trivsel.
Derfor har vi fokus på følgende:
- At vi i mødet med elever og forældre er anerkendende og tydelige.
- At vi afholder løbende samtaler med eleverne, så vi kan afstemme og justere i forhold til indsatser for at skabe trivsel og udvikling, og vi i dette møde er nysgerrige og inddrager elevernes perspektiver.
- At vi i vores undervisning arbejder med fællesskabsfremmende didaktikker.
- At vi fagprofessionelt har et tæt samarbejde omkring klasser og elever.
- At vi kontinuerligt følger op på elevers fravær, så vi sikrer os, at vi er hele tiden er opdateret på vores elevers trivsel – og på den baggrund kan agere.
Evaluering:
I foråret 2025 vil vi til skoleudviklingssamtalen udvide deltagerantallet, så medarbejdere og elever også er repræsenteret for at sætte flere perspektiver, erfaringer og oplevelser i spil.