Lokal udviklingsplan

Udviklingsplan for TCR skoleåret 23 – 24.

På TCR vægter vi den enkelte elevs trivsels højt og for os er det vigtigt, at vores elever har mulighed for at blive og være en del af ét eller flere fællesskaber. Vores elever har forskellige forudsætninger for at vælge 10. klasse – og derfor er det også centralt, at vi sammen med eleverne får skabt fællesskaber, hvor den enkelte elevs tilstedeværelse er betydningsfuld.

Derfor har vi fokus på følgende:

• At vi i mødet med elever og forældre er anerkendende og tydelige.

• At vi afholder løbende samtaler med eleverne, så vi kan afstemme og justere i forhold til indsatser for at skabe trivsel og udvikling, og vi i dette møde er nysgerrige og inddrager elevernes perspektiver.

• At vi har fokus på at skabe fællesskabsfremmende aktiviteter, og dette også gøres i samarbejde med eleverne (elevrådet).

• At vi kontinuerligt følger op på elevers fravær, så vi sikrer os, at vi hele tiden er opdateret på vores elevers aktuelle situation – og på den baggrund kan handle.