Mennesket i centrum

Linjen er for dig der måske drømmer om at arbejde med mennesker i en eller anden udgave senere i dit liv eller bare er interesseret i livets forskellige udfordringer.

Vi sætter mennesket i centrum; undersøger, iagttager, eller debatterer mennesket og dets udfordringer ud fra forskellige synsvinkler. Med blandt andet det professionelle, det etisk/moralske, filosofiske, samfundsmæssige og det teknologiske blik kigger vi på livets forskellige stadier. Vi arbejder skriftligt, kreativt, med debat, rollespil og formidling af vores viden.

• Mennesket i livets forskellige stadier
  • Professionsbesøg
  • Livet/døden
  • Identitet
  • Etik, moral og filosofi
  • Pædagogik, psykologi og sociologi

Tidligere har vi eksempelvis arbejdet med mennesket og smartphonen, barnets udvikling, national identitet samt fysiske og psykiske handicap. Vi er meget erhvervsfokuserede, og tager derfor på professionsbeesøg og møder andre mennesker, der arbejder med mennesket i centrum ude i det pulserende arbejdsliv: En sygeplejerske, en fysioterapeut, en redder, en imam eller en pædagog er blandt nogle af de professioner vi har mødt hidtil.

Brobygning på ZBC, SOSU i Roskilde

Skolerejse til en storby